ALİEXPRESS`TEN ALIŞVERİŞ NASIL YAPILIR ?
NASIL ÜYE OLUNUR ?
NASIL DİSPUTE AÇILIR ?
İŞTE CEVAPLARI
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN KISA BİR ÖZET GEÇMEK İSTEDİM
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ÜYE OLMAK
Bilgileri doğru bir biçimde yazınız ve sadece İngilizce karakterler kullanın.yani ü,ı,İ,ö,ş,ç,ğ harflerini kullanmayın.
Örnek Adres
Hurriyet Mahallesi Pasa Caddesi
75/C Daire 3
City: Kadıköy (İlçe)
State/Province/Region: Istanbul (Şehir)
Üye olduktan sonra site dilini Türkçe, para birimini ise Türk Lirası olarak seçmeyi unutmayınız.
GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Ürün Sayfası
Ürünün Geri Bildirimleri
22 Euro ve üzeri bir sipariş verecekseniz, adres kısmına TC Kimlik NO eklemeyi unutmayın.(kargoya düşük fiyat yazdıracaklar için geçerli değildir,sadece ürünü vergi ödeyipte almak isteyenler için geçerli)
BU MESAJI TÜM SİPARİŞLERİNİZDE ATABİLİRSİNZ AMA ZORUNLU DEĞİLDİR:
BU MESAJI 30 EURO ÜZERİ ÜRÜNLER SİPARİŞ VERİRKEN ATIN:
turkey can cause problems in customs.
Type low price for cargo box: min 1$ - max 20$ (total max 20$ )
Send with turkey post.
BU MESAJIDA YASAKLI ÜRÜN SİPARİŞ VERİRKEN ATABİLİRSİNİZ:
turkey can cause problems in customs.
Type low price for cargo box: min 1$ - max 20$ (total max 20$ )
Hide product.
Send with turkey post.
Put the product in a tea-Toy-electronic device bag.
Cover with aluminum foil.
[img=400x400]
- Satın alma korumasının bitmesine 1 hafta kala satıcı ile görüşün. Ürün gelmediyse satıcıya ''No Product'' yazabilirsiniz.
- Genelde satın alma koruma süresi 60 gündür ve bu süre içinde ürün gelmez ise para iadesi almanız garantidir.
- Satıcı ürünün yolda olduğunu söylerse satın alma koruma süresini 30 güne kadar uzatmanızı tavsiye ederim.
- Eğer ürün gelmezse satın alma koruma süresi bitmeden 1-3 gün önce İade Talebi (Open Dispute) açmalısınız.
İade talebini oluşturmak için aşağıdaki adımları takip ediniz.
(Google Chrome üzerinden sayfaları Türkçe'ye çevirebilirsiniz.)
1) Siparişlerim'e (My Orders) tıklayın.
2) Her siparişinizin üstünde Order ID (Sipariş Kimliği) yer alır. Sağ tarafında ise Sipariş Numarası var. Onun sağında ise View Detail (Detayları Görüntüle) yer alıyor. Ona tıklayın.
3) Daha sonra siparişin sağındaki Open Dispute (Açık Anlaşmazlık) yazan yere tıklayın.
4) Refund Only (Sadece İade) kısmını seçin.
5) Ürün geldiyse ve arızalıysa fotoğraf veya video çekin.
6) Üründe küçük kusurlar varsa daha az miktarda para iadesi isteyin. Ürün kullanılmaz haldeyse daha fazla para iadesi isteyebilirsiniz. Ürünün bütün ücretini iade istemeyiniz.
Ürün 20$ ise 19$ değerinde iade talebi açabilirsiniz. Üründe küçük kusurlar var ise iade miktarını yüksek tutun. Örneğin Ürün 20$ ise 12$ değerinde iade talebi açabilirsiniz.
7) Ürün elinize ulaşmadıysa formu doldurun ve yorum kısmına No Product yazın. En geç 2 hafta içerinde paranız iade edilir.
Paranızı iade aldıktan sonra ürün gelirse satıcıdan aynı ürünü satın alıp, sipariş notuna ürünü göndermemesini yazabilirsiniz. Böylece hem satıcı zarar etmez,hemde sizde haram mal yememiş olursunuz.
1) Satıcının mesajlarına mutlaka cevap verin. İngilizce bilmiyorsanız Google Translate kullanabilirsiniz.(bende transtlate kullanıyorum hiç sorun yaşamadım)
2) Google Translate kullanırken basit cümleler kurun. Çevirdiğiniz cümleyi tekrar Türkçe'ye çevirerek kontrol edin.
3) Satıcı size ürünün yolda olduğunu söyleyip iade talebinizi iptal etmenizi isterse veya 0$ para iadesi teklif ederse kabul etmeyin. Siz haksız olmadığınız sürece 0$ para iadesini hiçbir zaman kabul etmeyin. Satın alma korumasının bitmesine daha varsa iptal edebilirsiniz. 0$ para iadesi teklifini kabul ederseniz paranızı geri alamazsınız.
4) Satıcılar sizden iade talebini iptal etmenizi ve size ürünü göndereceklerini söyleyebilir. Bunlara sakın kanmayın. Sen iade talebini kabul et, ben tekrar sipariş vereceğim yazabilirsiniz.
5) Satıcılar sizden siperişi iptal etmenizi ve kişisel sebepleri seçmenizi isteyebilir. Satıcılar bunu puan kaybetmemek için yapıyor. Bu teklif kabul etmek sizin tercihiniz. Şahsen beni etkilemeyecek bir durumsa yapıyorum. Bunu bir tehdit unsuru olarak kullanıyorsa 1 yıldız verip, mağazayı kötülüyorum. Satın alma koruması biten bir iade talebi ise bu teklifi kabul etmeyin.
6) Satıcılara hakaret etmeyin. Sen dolandırıcısın ve benzeri sözleri kullanmayın. Aliexpress satıcıyı haklı bulacaktır.
7) İade talebi açarken Gümrük Sorunu (Customs Problem) seçmemenezi tavsiye ederim. Çünkü Aliexpress haksız olsa bile, gümrük kargonuzu tutuyor diyebiliyor. Kargo geri gönderildiyse Lojistik Problemlerden size uygun olanı seçebilirsiniz.
SATIN ALIRKEN SATICIYA ATMANIZ GEREKEN MESAJLAR
Alışveriş tutarınız tek bir ürün için 22 Euro ve üzeri olursa vergi ödersiniz.
Bunun dışında toplam siparişiniz 22 Euro ve üzeri olsa bile, Ürünler tek başlarına 30 Euro ve üzeri değilse, farklı satıcılar olduğu için ayrı ayrı olarak gümrükten geçer ve vergi ödemezsiniz.
22 euro yu geçen tek bir satıcıdan alışveriş yapacak olsanız bile ayrı ayrı sipariş verebilirsiniz.
Alışveriş tutarınız tek bir ürün için 22 Euro ve üzeri olursa vergi ödersiniz.
Bunun dışında toplam siparişiniz 22 Euro ve üzeri olsa bile, Ürünler tek başlarına 30 Euro ve üzeri değilse, farklı satıcılar olduğu için ayrı ayrı olarak gümrükten geçer ve vergi ödemezsiniz.
22 euro yu geçen tek bir satıcıdan alışveriş yapacak olsanız bile ayrı ayrı sipariş verebilirsiniz.
22 Euro ve üzeri bir sipariş verecekseniz, adres kısmına TC Kimlik NO eklemeyi unutmayın.(kargoya düşük fiyat yazdıracaklar için geçerli değildir,sadece ürünü vergi ödeyipte almak isteyenler için geçerli)
BU MESAJI TÜM SİPARİŞLERİNİZDE ATABİLİRSİNZ AMA ZORUNLU DEĞİLDİR:
BU MESAJI 30 EURO ÜZERİ ÜRÜNLER SİPARİŞ VERİRKEN ATIN:
turkey can cause problems in customs.
Type low price for cargo box: min 1$ - max 20$ (total max 20$ )
Send with turkey post.
BU MESAJIDA YASAKLI ÜRÜN SİPARİŞ VERİRKEN ATABİLİRSİNİZ:
turkey can cause problems in customs.
Type low price for cargo box: min 1$ - max 20$ (total max 20$ )
Hide product.
Send with turkey post.
Put the product in a tea-Toy-electronic device bag.
Cover with aluminum foil.
İP UÇLARI - SIKÇA SORULAN SORULAR
1) Eğer aldığınız üründen memnunsanız mümkün olduğunca yüksek puan verin, memnun değilseniz ona göre değerlendirin. Satıcı size geri bildirim puanı veriyor. Para iadesi alırken, satıcının size verdiğin puan önemli. Bedava ürün almaya çalışıyorsanız, satıcılar size düşük puan verecektir. Ürünlerden para iadesi alamayacak ve sınırsız banlanıcaksınız.
2) Mobil uygulama üzerinden ürünleri daha ucuza alabiliyorsunuz ve Türklere soru sorabiliyorsunuz. Jetonlar ile kupon veya bedava ürün alabiliyorsunuz. Jetonlarla oyun oynayabiliyorsunuz ama tavsiye etmem, genelde zarar ettiriyor.
3) Bir ürünü satın almadan önce 3 yıldız ve altında puan veren kişilerin yorumlarına bakın. Eklenen fotoğrafları inceleyin. Türklerin yorumlarına bakın.
4) Kargonuzun nerede olduğuna bakmayın. Zaten pek güncellenmiyor. Tek yapmanız gereken E-Posta hesabınızı günlük kontrol edin. Koruma süresi bitmesine 1 gün kala dispute açın.paranızı büyük ihtimalle geri alırsınız.
5) Ürünün gümrükte takılma riski varsa Türklerin yaptığı son yorumlara bakıp karar verin.
[6) Yeni kredi kartı eklemek, silmek ve düzenlemek için bu linki kullanabilirsiniz.
intl.alipay.com/user/ queryUserBindCard.htm [
7) Ürünün sipariş sayısı az, yorum sayısı az ve satıcının puanı düşük ise ürünü satın alarak riske girmiş olursunuz. Ürün sorunlu olsa bile paranızı geri alırsınız.
8) Akıllıca alışveriş yaptığınız sürece paranız çöpe gitmez. Ürün sorunlu ise veya hiç gelmediyse paranızı geri alırsınız. Satıcı iade talebinizi reddetse bile 1 hafta sonra Aliexpress yetkilileri araya giriyor ve paranızı geri alıyorsunuz. Akıllıca alışveriş yaptığım için 120 adet iade talebimin hepsi olumlu sonuçlandı.
9) Satıcılar takipli kargo yazmasına rağmen bazen küçük ürünleri takipsiz gönderiyorlar. Genelde alışveriş tutarı 7$ ve üzeri ise takipli kargo ile gönderiliyor.
10) Eğer siperiş verdiğiniz ürünü iptal ettiyseniz ve Ödeme doğrulanıyor (Payment being verified) yazıyorsa, para iadesi 7-30 gün içerisinde gerçekleşir.
Gönderim bekliyor (Awaiting Shipment) yazıyorsa, satıcının iptal talebini onaylaması gereklidir. Satıcı iptal talebinizi onaylamazsa siparişiniz iptal edilmez. Onaylarsa para iadesi gerçekleşir. Para iade süresi bankanızla ilgili olarak genelde 1-15 gün arasıdır
11) Düşük puanlı satıcıdan ucuz ürün mü yoksa yüksek puanlı satıcıdan pahalı ürün mü satın almalıyız?
Bu tamamen tercih meselesi. Genelde ucuz ürünleri tercih ediyorum fakat eğer çok fazla fiyat farkı yoksa pahalı ürünü almayı tercih ediyorum. Bu konuda ürünün geri bildirimleri de önemli. Güvenilir satıcıdan pahalı olan ürünü almak ürünün size daha hızlı ulaşmasını sağlamaz,sadece biraz güven kazandırır.bazen güvensiz sandığımız mağzalar,güvenli sandığımız mağzalardan çok daha güvenilir olabiliyor.
12) Takipsiz kargoların gelmediği veya çalındığı doğru mu?
Kesinlikle doğru değil, kimse sizin kargonuzu çalmaz. Kargonuz geç de olsa gelecektir. Şimdiye kadar 1000 kusur adet siparişim oldu ve yaklaşık 500 adet siparişim takipsiz kargo ile gönderildi. Sadece 5 adet takipsiz kargolu ürünüm gelmedi ve para iadesi aldım. Bu önyargı PTT çalışanlarının,takipsiz kargoları kapı önünde atıp gitmesinden kaynaklanıyor. Ben dükkana sipariş ettiğim için hiç sorun yaşamadım.
13) Takipli kargo için ücret ödemeye değer mi?
Hız konusunda fark yok. Genelde takipsiz kargolar daha erken ulaşıyor fakat takipsiz kargo ile gelen ürünleri evde olmazsanız kapının önüne bırakıp gidebiliyorlar.
1) Eğer aldığınız üründen memnunsanız mümkün olduğunca yüksek puan verin, memnun değilseniz ona göre değerlendirin. Satıcı size geri bildirim puanı veriyor. Para iadesi alırken, satıcının size verdiğin puan önemli. Bedava ürün almaya çalışıyorsanız, satıcılar size düşük puan verecektir. Ürünlerden para iadesi alamayacak ve sınırsız banlanıcaksınız.
2) Mobil uygulama üzerinden ürünleri daha ucuza alabiliyorsunuz ve Türklere soru sorabiliyorsunuz. Jetonlar ile kupon veya bedava ürün alabiliyorsunuz. Jetonlarla oyun oynayabiliyorsunuz ama tavsiye etmem, genelde zarar ettiriyor.
3) Bir ürünü satın almadan önce 3 yıldız ve altında puan veren kişilerin yorumlarına bakın. Eklenen fotoğrafları inceleyin. Türklerin yorumlarına bakın.
4) Kargonuzun nerede olduğuna bakmayın. Zaten pek güncellenmiyor. Tek yapmanız gereken E-Posta hesabınızı günlük kontrol edin. Koruma süresi bitmesine 1 gün kala dispute açın.paranızı büyük ihtimalle geri alırsınız.
5) Ürünün gümrükte takılma riski varsa Türklerin yaptığı son yorumlara bakıp karar verin.
[6) Yeni kredi kartı eklemek, silmek ve düzenlemek için bu linki kullanabilirsiniz.
intl.alipay.com/user/ queryUserBindCard.htm [
7) Ürünün sipariş sayısı az, yorum sayısı az ve satıcının puanı düşük ise ürünü satın alarak riske girmiş olursunuz. Ürün sorunlu olsa bile paranızı geri alırsınız.
8) Akıllıca alışveriş yaptığınız sürece paranız çöpe gitmez. Ürün sorunlu ise veya hiç gelmediyse paranızı geri alırsınız. Satıcı iade talebinizi reddetse bile 1 hafta sonra Aliexpress yetkilileri araya giriyor ve paranızı geri alıyorsunuz. Akıllıca alışveriş yaptığım için 120 adet iade talebimin hepsi olumlu sonuçlandı.
9) Satıcılar takipli kargo yazmasına rağmen bazen küçük ürünleri takipsiz gönderiyorlar. Genelde alışveriş tutarı 7$ ve üzeri ise takipli kargo ile gönderiliyor.
10) Eğer siperiş verdiğiniz ürünü iptal ettiyseniz ve Ödeme doğrulanıyor (Payment being verified) yazıyorsa, para iadesi 7-30 gün içerisinde gerçekleşir.
Gönderim bekliyor (Awaiting Shipment) yazıyorsa, satıcının iptal talebini onaylaması gereklidir. Satıcı iptal talebinizi onaylamazsa siparişiniz iptal edilmez. Onaylarsa para iadesi gerçekleşir. Para iade süresi bankanızla ilgili olarak genelde 1-15 gün arasıdır
11) Düşük puanlı satıcıdan ucuz ürün mü yoksa yüksek puanlı satıcıdan pahalı ürün mü satın almalıyız?
Bu tamamen tercih meselesi. Genelde ucuz ürünleri tercih ediyorum fakat eğer çok fazla fiyat farkı yoksa pahalı ürünü almayı tercih ediyorum. Bu konuda ürünün geri bildirimleri de önemli. Güvenilir satıcıdan pahalı olan ürünü almak ürünün size daha hızlı ulaşmasını sağlamaz,sadece biraz güven kazandırır.bazen güvensiz sandığımız mağzalar,güvenli sandığımız mağzalardan çok daha güvenilir olabiliyor.
12) Takipsiz kargoların gelmediği veya çalındığı doğru mu?
Kesinlikle doğru değil, kimse sizin kargonuzu çalmaz. Kargonuz geç de olsa gelecektir. Şimdiye kadar 1000 kusur adet siparişim oldu ve yaklaşık 500 adet siparişim takipsiz kargo ile gönderildi. Sadece 5 adet takipsiz kargolu ürünüm gelmedi ve para iadesi aldım. Bu önyargı PTT çalışanlarının,takipsiz kargoları kapı önünde atıp gitmesinden kaynaklanıyor. Ben dükkana sipariş ettiğim için hiç sorun yaşamadım.
13) Takipli kargo için ücret ödemeye değer mi?
Hız konusunda fark yok. Genelde takipsiz kargolar daha erken ulaşıyor fakat takipsiz kargo ile gelen ürünleri evde olmazsanız kapının önüne bırakıp gidebiliyorlar.
ALİEXPRESS DİSPUTE
[img=400x400]
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ALİEPXRESS PARA İADESİ VE OPEN DİSPUTE HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HERŞEY
- Satın alma korumasının bitmesine 1 hafta kala satıcı ile görüşün. Ürün gelmediyse satıcıya ''No Product'' yazabilirsiniz.
- Genelde satın alma koruma süresi 60 gündür ve bu süre içinde ürün gelmez ise para iadesi almanız garantidir.
- Satıcı ürünün yolda olduğunu söylerse satın alma koruma süresini 30 güne kadar uzatmanızı tavsiye ederim.
- Eğer ürün gelmezse satın alma koruma süresi bitmeden 1-3 gün önce İade Talebi (Open Dispute) açmalısınız.
Özetle yapmanız gereken haftada bir geri bildirim bölümünü kontrol etmek.
60 gün sonunda ürünler geri bildirim bölümüne düşüyor.
Sizde geri bildirim bölümünü haftada 1 kontrol edip gelmişse onaylarsınız,gelmemişse dispute açarsınız.
İade talebini oluşturmak için aşağıdaki adımları takip ediniz.
(Google Chrome üzerinden sayfaları Türkçe'ye çevirebilirsiniz.)
1) Siparişlerim'e (My Orders) tıklayın.
2) Her siparişinizin üstünde Order ID (Sipariş Kimliği) yer alır. Sağ tarafında ise Sipariş Numarası var. Onun sağında ise View Detail (Detayları Görüntüle) yer alıyor. Ona tıklayın.
3) Daha sonra siparişin sağındaki Open Dispute (Açık Anlaşmazlık) yazan yere tıklayın.
4) Refund Only (Sadece İade) kısmını seçin.
5) Ürün geldiyse ve arızalıysa fotoğraf veya video çekin.
6) Üründe küçük kusurlar varsa daha az miktarda para iadesi isteyin. Ürün kullanılmaz haldeyse daha fazla para iadesi isteyebilirsiniz. Ürünün bütün ücretini iade istemeyiniz.
Ürün 20$ ise 19$ değerinde iade talebi açabilirsiniz. Üründe küçük kusurlar var ise iade miktarını yüksek tutun. Örneğin Ürün 20$ ise 12$ değerinde iade talebi açabilirsiniz.
7) Ürün elinize ulaşmadıysa formu doldurun ve yorum kısmına No Product yazın. En geç 2 hafta içerinde paranız iade edilir.
Paranızı iade aldıktan sonra ürün gelirse satıcıdan aynı ürünü satın alıp, sipariş notuna ürünü göndermemesini yazabilirsiniz. Böylece hem satıcı zarar etmez,hemde sizde haram mal yememiş olursunuz.
PARA İADESİ İLE İLGİLİ DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER
1) Satıcının mesajlarına mutlaka cevap verin. İngilizce bilmiyorsanız Google Translate kullanabilirsiniz.(bende transtlate kullanıyorum hiç sorun yaşamadım)
2) Google Translate kullanırken basit cümleler kurun. Çevirdiğiniz cümleyi tekrar Türkçe'ye çevirerek kontrol edin.
3) Satıcı size ürünün yolda olduğunu söyleyip iade talebinizi iptal etmenizi isterse veya 0$ para iadesi teklif ederse kabul etmeyin. Siz haksız olmadığınız sürece 0$ para iadesini hiçbir zaman kabul etmeyin. Satın alma korumasının bitmesine daha varsa iptal edebilirsiniz. 0$ para iadesi teklifini kabul ederseniz paranızı geri alamazsınız.
4) Satıcılar sizden iade talebini iptal etmenizi ve size ürünü göndereceklerini söyleyebilir. Bunlara sakın kanmayın. Sen iade talebini kabul et, ben tekrar sipariş vereceğim yazabilirsiniz.
5) Satıcılar sizden siperişi iptal etmenizi ve kişisel sebepleri seçmenizi isteyebilir. Satıcılar bunu puan kaybetmemek için yapıyor. Bu teklif kabul etmek sizin tercihiniz. Şahsen beni etkilemeyecek bir durumsa yapıyorum. Bunu bir tehdit unsuru olarak kullanıyorsa 1 yıldız verip, mağazayı kötülüyorum. Satın alma koruması biten bir iade talebi ise bu teklifi kabul etmeyin.
6) Satıcılara hakaret etmeyin. Sen dolandırıcısın ve benzeri sözleri kullanmayın. Aliexpress satıcıyı haklı bulacaktır.
7) İade talebi açarken Gümrük Sorunu (Customs Problem) seçmemenezi tavsiye ederim. Çünkü Aliexpress haksız olsa bile, gümrük kargonuzu tutuyor diyebiliyor. Kargo geri gönderildiyse Lojistik Problemlerden size uygun olanı seçebilirsiniz.
UYGULAMA NE İŞE YARIYOR ?
DİP FİYATLI EN UCUZ ÜRÜNLERİ OTAMATİK BULUYOR: Ürünleri ortalama %50`ye kadar daha indirimli alabilirsiniz.
FİYAT GEÇMİŞİNİ GÖSTERİYOR: Bu sayede ürünün ne kadar indirimli olduğunu görebilirsiniz.
MAĞAZA GÜVENİRLİĞİNİ GÖSTEYİYOR: Dolandırıcı mağazalara karşı uyardığı için dolandırılmazsınız
FOTOĞRAFLARI ALİEXPRESS`DE ARATABİLİRSİNİZ: Aradığınız ürünün resmini aliexpress`de aratıp bulabilirisiniz.bunun için tarayıcadayken bir resme sağ tıklayıp aliprice simgesine tıklamanız yeterli.
ÇOK YARARLI BİR UYGULAMA HER ALİEXPRESS KULLANICISINA LAZIM
NASIL KULLANILIR ?
ÇOK BASİT UYGULAMAYI YÜKLÜYORSUNUZ VE BİR ÜRÜNE GİRDİĞİNİZDE SOL ALTTA BÖYLE BİR SEKME ÇIKIYOR
BÜYÜTEÇ İŞARETİNE TIKLADIĞINIZDA DİP FİYATLI ÜRÜNLERİ GÖRÜRSÜNÜZ.ÇIKMAZSA UYGUN KATEGORİDE ARAMA YAPIN
SOLDAN 2.YE TIKLADIĞINIZDA MAĞAZA GÜVENİRLİĞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ VE DOLANDIRICI MAĞAZALARA BULAŞMAZSINIZ
SOLDAN 3.YE TIKLADIĞINIZDA FİYAT GEÇMİŞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ VE YALAN İNDİRİMLERE KANMAZSINIZ
MOBİLDE İSE ALİEXPRESS UYGULAMASINDA BİR ÜRÜNE GİRİP PAYLAŞ BÖLÜMÜNE TIKLAYIP ALİPRİCEYE TIKLAMANIZ YETERLİ.TIKLADIKTAN SONRA DİP FİYATLI ÜRÜNLERİ BULMAK İÇİN BÜYÜTEÇ İŞARETİNİ TIKLAYIN SONRA ''FİYAT'' YAZAN YERE TIKLAYIN.
Moderatör tarafında düzenlendi: