ALİEXPRESS DİSPUTE İŞLEMLERİ
Ürününüz gelmez, kırık gelir, bozuk gelir veya beklediğiniz şekilde gelmez ise dispute açma hakkınız vardır. Satıcı ile anlaşıp paranızı geri alırsınız. Aliexpressin müşterilerine sunduğu bir koruma biçimidir. Dispute'yi iyi anlamak için yazıyı sonuna kadar okunamanızda fayda var.
Sipariş verdiğimizde ürünümüzün işlemi başlar.
"My Orders" kısmından yada Türkçe ise Siparişlerim kısmından sipariş sayfamıza gelelim.
Ürünün ödemesini yaptığımızda 10 ila 24 saat içerisinde "Your Payment is Being Verified" yazısı ile ödememiz onaylanır.Bu yazıyı görmezseniz ödemeniz Aliexpress tarafından alınmamıştır. Bankanızı arayarak ve bilgilendirme alın.
Bundan sonra sıra satıcıya geçer. "Awaiting Shipment" yazan ürününüzü belirtilen sürede kargoya vermesi gerekiyor. Bu sırada ürünü almaktan vazgeçtiniz ve siparişi iptal ettiniz. Satıcı da kabul ederse ödemeniz size geri yatar. "Cancel Order" butonuna tıklayarak siparişinizi iptal edebilirsiniz.
Satıcı ürünü kargoladığında "Awaiting Receipt" yazar. Ürünümüzün kargolandığını anlarız ve beklemeye başlarız.
Bu ilerlemede sıkıntı yok. Ürünümüzü bekliyoruz. Aradan 1.5 ay geçiyor. Ürün gelmedi.
Hemen "My Orders" yani "Siparişlerim" kısmına girin. Gelmeyen ürününüze ait siparişteki "View
Details" butonuna tıklayın. Karşınıza açılacak pencerede siparişiniz ile ilgili detayı görürsünüz.
Açılan sayfada Reminder bölümü olucak. Orada bir sayaç vardır. Ürünün onaylanmasından geri sayar. Yani o sayaç bittiğinde herhangi bir işlem yapmazsanız paranız satıcıya aktarılır. Dispute açamazsınız. Bu sayaç kısmı çok önemli.
Eğer sayaç bitiyor ve siz hala ürünü beklemek istiyorsanız satıcıya mesaj atın ve ek süre isteyin.
Ek süre için "Request to extend Purchase Protection" linkine tıklayarak istediğiniz gün sayısını ve mesajınızı yazarak ekstra gün talep edin.
Aşağıdaki mesajı gönderebilirsiniz. Sipariş numaranızı yazmayı unutmayın
Hello,
My package does not arrive.
I want to take extra protection time for delivery. Would you do that for me?
Thanks
2 çeşit Dispute şekli vardır
Tam iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz gelmedi, yanlış ürün geldi veya kırık-arızalı bir ürün geldi. Dispute açarak tam iade isteyin. Paranızı tamamen geri alın.
Kısmi iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz geldi ama ilanda belirtilen gibi değil. Örnek siz 3 adet cep telefonu için kamera lensi istediniz ama paketten 2 adet çıktı. Kısmi iade açarak satıcıdan verdiğiniz paranın bir kısmını geri iade isteyebilirsiniz. 5 dolar ödediniz 2 doları geri isteyin mesela.
Başka bir örnek vermek gerekirse; Misal 10 TL'ye saat aldınız ve kayışı kopuk geldi. Ürünü hemen aşağı kattaki saatçi Mehmet Amca'da 3 TL karşılığında yaptıracaksınız. Dispute açın ve Mehmet Amca'nın 3 TL'sini isteyin.
Dispute açtığınızda Aliexpress satıcısı sizden kanıt isteyebilir. Bu gibi durumlarda ürününüz elinize geçmedi ise takip numarasından ürünün size ulaşmadığını ispat edebilirsiniz.
Ya da ürün size kırık-bozuk geldi. Hemen video veya fotoğraf çekin ve satıcıya gönderin.
Dispute süresince 10 gün içerisinde paranızın geri gönderilmesi gerekiyor. Eğer 10 günü geçerse hemen Aliexpress müşteri hizmetlerine yazın ve durumu anlatın.
Önemli Not: Güvenilir satıcılarda para iadesinde sorun yaşamazsınız. Ama bazı çakallar çıkıp size türlü türlü bahaneler sunabilir. Bunlara kanmayın. Ürününüz elinize gelmedi yahut kırık-arızalı geldi. Siz haklısınızdır. Satıcıya Aliexpress müşteri hizmetlerine başvuracağınızı söyleyin. Bu gibi durumlarda etekleri tutuşuyor ve genelde para iadesini onaylıyorlar. Eğer hala durum devam ediyorsa Aliexpress'e yazın.
Ürününüz gelmez, kırık gelir, bozuk gelir veya beklediğiniz şekilde gelmez ise dispute açma hakkınız vardır. Satıcı ile anlaşıp paranızı geri alırsınız. Aliexpressin müşterilerine sunduğu bir koruma biçimidir. Dispute'yi iyi anlamak için yazıyı sonuna kadar okunamanızda fayda var.
Sipariş verdiğimizde ürünümüzün işlemi başlar.
"My Orders" kısmından yada Türkçe ise Siparişlerim kısmından sipariş sayfamıza gelelim.
Ürünün ödemesini yaptığımızda 10 ila 24 saat içerisinde "Your Payment is Being Verified" yazısı ile ödememiz onaylanır.Bu yazıyı görmezseniz ödemeniz Aliexpress tarafından alınmamıştır. Bankanızı arayarak ve bilgilendirme alın.
Bundan sonra sıra satıcıya geçer. "Awaiting Shipment" yazan ürününüzü belirtilen sürede kargoya vermesi gerekiyor. Bu sırada ürünü almaktan vazgeçtiniz ve siparişi iptal ettiniz. Satıcı da kabul ederse ödemeniz size geri yatar. "Cancel Order" butonuna tıklayarak siparişinizi iptal edebilirsiniz.
Satıcı ürünü kargoladığında "Awaiting Receipt" yazar. Ürünümüzün kargolandığını anlarız ve beklemeye başlarız.
Bu ilerlemede sıkıntı yok. Ürünümüzü bekliyoruz. Aradan 1.5 ay geçiyor. Ürün gelmedi.
Hemen "My Orders" yani "Siparişlerim" kısmına girin. Gelmeyen ürününüze ait siparişteki "View
Details" butonuna tıklayın. Karşınıza açılacak pencerede siparişiniz ile ilgili detayı görürsünüz.
Açılan sayfada Reminder bölümü olucak. Orada bir sayaç vardır. Ürünün onaylanmasından geri sayar. Yani o sayaç bittiğinde herhangi bir işlem yapmazsanız paranız satıcıya aktarılır. Dispute açamazsınız. Bu sayaç kısmı çok önemli.
Eğer sayaç bitiyor ve siz hala ürünü beklemek istiyorsanız satıcıya mesaj atın ve ek süre isteyin.
Ek süre için "Request to extend Purchase Protection" linkine tıklayarak istediğiniz gün sayısını ve mesajınızı yazarak ekstra gün talep edin.
Aşağıdaki mesajı gönderebilirsiniz. Sipariş numaranızı yazmayı unutmayın
Hello,
My package does not arrive.
I want to take extra protection time for delivery. Would you do that for me?
Thanks
2 çeşit Dispute şekli vardır
Tam iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz gelmedi, yanlış ürün geldi veya kırık-arızalı bir ürün geldi. Dispute açarak tam iade isteyin. Paranızı tamamen geri alın.
Kısmi iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz geldi ama ilanda belirtilen gibi değil. Örnek siz 3 adet cep telefonu için kamera lensi istediniz ama paketten 2 adet çıktı. Kısmi iade açarak satıcıdan verdiğiniz paranın bir kısmını geri iade isteyebilirsiniz. 5 dolar ödediniz 2 doları geri isteyin mesela.
Başka bir örnek vermek gerekirse; Misal 10 TL'ye saat aldınız ve kayışı kopuk geldi. Ürünü hemen aşağı kattaki saatçi Mehmet Amca'da 3 TL karşılığında yaptıracaksınız. Dispute açın ve Mehmet Amca'nın 3 TL'sini isteyin.
Dispute açtığınızda Aliexpress satıcısı sizden kanıt isteyebilir. Bu gibi durumlarda ürününüz elinize geçmedi ise takip numarasından ürünün size ulaşmadığını ispat edebilirsiniz.
Ya da ürün size kırık-bozuk geldi. Hemen video veya fotoğraf çekin ve satıcıya gönderin.
Dispute süresince 10 gün içerisinde paranızın geri gönderilmesi gerekiyor. Eğer 10 günü geçerse hemen Aliexpress müşteri hizmetlerine yazın ve durumu anlatın.
Önemli Not: Güvenilir satıcılarda para iadesinde sorun yaşamazsınız. Ama bazı çakallar çıkıp size türlü türlü bahaneler sunabilir. Bunlara kanmayın. Ürününüz elinize gelmedi yahut kırık-arızalı geldi. Siz haklısınızdır. Satıcıya Aliexpress müşteri hizmetlerine başvuracağınızı söyleyin. Bu gibi durumlarda etekleri tutuşuyor ve genelde para iadesini onaylıyorlar. Eğer hala durum devam ediyorsa Aliexpress'e yazın.