Banner alanı

Gearbestte Sigorta Yaptırılmalı Mı?

cgokhans

Moderator
Katılım
29 Eki 2017
Mesajlar
1,979
Tepkime puanı
88
Puanları
48
Yaş
33
Konum
7 | Antalya
Ticaret puanı - 0%
0   0   0
Merhaba arkadaşlar. Gearbestte en büyük soru işaretlerinden birisi sigorta mevzusu. Peki nedir bu sigorta? Ne işe yarar? Hangi durumlarda yaptırılmalı? Bu gün dilim döndüğünce bu sorulara yanıt vermeye çalışacağım. 
  1) Gearbest sigortası ne işe yarar?
  Siparişi verilmiş olan ürünün alıcı kaynaklı  (eksik adres girme, yanlış sokak yazma vb) ya da kargocu kaynaklı hatalar sonucunda kaybolması durumunda tam para iadesi için gerekli olan bir seçenektir. 
  2)Sigorta yaptırmak zorunlu mudur?
  Sigorta yaptırmak zorunda değilsiniz. Seçeneği iptal ettiğinizde sigorta bedeli toplam fiyattan düşer.
  3)Gearbest sigorta ne zaman yaptırılmalıdır?
  Eğer bulunduğunuz bölgede sık sık yurt dışından aldığınız takipsiz kargolu ürünler kayboluyor, elinize geçmiyorsa, takipsiz kargolu ürünlerde yaptırmak menfaatinize olabilir.
  4)Gearbest sigorta yaptırmak ne zaman gereksiz olur?
   Takipli kargo seçeneğiyle bir ürün alıyor iseniz, adresiniz de eksiksiz ise sigorta yaptırmaya hiç gerek yoktur. Yaptırmanız halinde paranız boşa gider.  Sonuçta takipli kargo için pttci sizin imzanızı almaya illa ki gelecektir. (Not: Tabi pttciniz takipli kargoyu bile kaybetme konusunda yetenekli ise tercih size kalmış  :D )
  5)Ürün arızalı gelirse param iade oluyor mu? Gearbest sigorta ile arızalı ürün arasında bağlantı var mı?
  Gearbest sigorta ile ürünün arızalı, eksik gelmesi arasında bir ilişki yoktur. Eğer ürününüz arızalı ya da eksik gelmiş ise fotoğraf, video kanıtlı bir destek talebiniz sonucunda paranız geri iade edilir. Örneğin Facebooktan Muhammet ve Yunus arkadaşlarımız tvboxlarda ufak bir problem yaşamalarına rağmen tam para iadesi aldılar (birisi açıklamada bluetooth var yazıyor ama bu üründe bluetooth yok demiş, para iadesi aldı. diğeri de geçici bir problem yaşamış videoya çekmiş kanıt yollamış yine tam para iadesi almış. ürün daha sonra bu arızayı tekrarlamamış.  :D  )

  Peki sen ne yapıyorsun hocam diyecek olanlara:
  Şu bir gerçek ki bazen (son zamanlarda biraz arttı bu durum) gearbest geç de olsa aldığımız ürünleri kargoluyor. Yaşadığım alanda bu güne kadar 1-2 defa anca kargo kayboldu, ya da satıcı gerçekten yollamadı (aliexpress).  Gearbestten ilk aldığım ürünlerde dahil hiç birisine bu yüzden sigorta yaptırmadım, ayrıca takipli kargo seçip de ekstra para da vermedim. Çünkü acelesi olan birisi değilim. Koruma zamanı denen bir süre var. 2 aya kadar her şeyi bekler hatta ürün hala elime geçmemişse aliexpress için satıcılara koruma zamanını uzatmalarını söylerim. Kısacası ben kargolarım kaybolmadığı veya geç kaldığında telaş yapmadığım için sigorta yaptırmıyorum, en uygun kargo yöntemini seçiyorum. Aklında soruları olan varsa yardımcı olmaya çalışırım. Umarım dilim yalın ve anlaşılır olmuştur  :angel:
 

iso227

Administrator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
2,316
Tepkime puanı
37
Puanları
48
Yaş
28
Konum
45 | Manisa
Ticaret puanı - 100%
1   0   0
açıklayıcı bir rehber olmuş hocam eline sağlık :)
 

Benzer konular

Üst