ALİEXPRESS DİSPUTE
ALİEPXRESS PARA İADESİ VE OPEN DİSPUTE HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HERŞEY
- Satın alma korumasının bitmesine 1 hafta kala satıcı ile görüşün. Ürün gelmediyse satıcıya ''No Product'' yazabilirsiniz.
- Genelde satın alma koruma süresi 60 gündür ve bu süre içinde ürün gelmez ise para iadesi almanız garantidir.
- Satıcı ürünün yolda olduğunu söylerse satın alma koruma süresini 30 güne kadar uzatmanızı tavsiye ederim.
- Eğer ürün gelmezse satın alma koruma süresi bitmeden 1-3 gün önce İade Talebi (Open Dispute) açmalısınız.
Özetle yapmanız gereken haftada bir geri bildirim bölümünü kontrol etmek.
60 gün sonunda ürünler geri bildirim bölümüne düşüyor.
Sizde geri bildirim bölümünü haftada 1 kontrol edip gelmişse onaylarsınız, gelmemişse dispute açarsınız.
75 Gün geçerse dispute açamazsınız.
60 gün sonunda ürünler geri bildirim bölümüne düşüyor.
Sizde geri bildirim bölümünü haftada 1 kontrol edip gelmişse onaylarsınız, gelmemişse dispute açarsınız.
75 Gün geçerse dispute açamazsınız.
İade talebini oluşturmak için aşağıdaki adımları takip ediniz.
(Google Chrome üzerinden sayfaları Türkçe'ye çevirebilirsiniz.)
1) Siparişlerim'e (My Orders) tıklayın.
2) Her siparişinizin üstünde Order ID (Sipariş Kimliği) yer alır. Sağ tarafında ise Sipariş Numarası var. Onun sağında ise View Detail (Detayları Görüntüle) yer alıyor. Ona tıklayın.
3) Daha sonra siparişin sağındaki Open Dispute (Açık Anlaşmazlık) yazan yere tıklayın.
4) Refund Only (Sadece İade) kısmını seçin.
Eğer ''return goods'' seçeneğini seçerseniz 30tl-100tl arası kargo parası ödeyip ürünü geri göndermek zorunda kalırsınız.
5) Ürün geldiyse ve arızalıysa fotoğraf veya video çekin.
6) Üründe küçük kusurlar varsa daha az miktarda para iadesi isteyin. Ürün kullanılmaz haldeyse daha fazla para iadesi isteyebilirsiniz. Ürünün bütün ücretini iade istemeyiniz.
Ürün 20$ ise 19$ değerinde iade talebi açabilirsiniz. Üründe küçük kusurlar var ise iade miktarını yüksek tutun. Örneğin Ürün 20$ ise 12$ değerinde iade talebi açabilirsiniz.
Arızalı bir ürün için dispute açarsanız en sonunda genelde Aliexpress size iki teklifle gelir.
İlki ''refund only'' yani sadece iade,bu seçeneği seçerseniz direk para iadesi alırsınız.
İkinci seçenekte ''return goods'' bu seçeneği seçerseniz, 3*tl-100tl arası bir kargo ücreti ödeyip geri gönderip para iadesi alırsınız.
Genelde return goods seçeneğinde daha fazla para iadesi teklif edilir ama kargo miktarı ne kadar tutar onu öğrenip ona göre hareket edin yoksa zararda olan siz olabilirsiniz.
7) Ürün elinize ulaşmadıysa formu doldurun,Lojistik problemler ve paket hala transit durumda seçebilirsiniz ve yorum kısmına No Product yazın. En geç 2 hafta içerinde paranız iade edilir.
Paranızı iade aldıktan sonra ürün gelirse satıcıdan aynı ürünü satın alıp, sipariş notuna ürünü ''NO SHIPPING, REFUND'' yazıp ürünü göndermemesini yazabilirsiniz. Böylece hem satıcı zarar etmez,hemde sizde haram mal yememiş olursunuz.
PARA İADESİ İLE İLGİLİ DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER
1) Satıcının mesajlarına mutlaka cevap verin. İngilizce bilmiyorsanız Google Translate kullanabilirsiniz.(bende transtlate kullanıyorum hiç sorun yaşamadım)
2) Google Translate kullanırken basit cümleler kurun. Çevirdiğiniz cümleyi tekrar Türkçe'ye çevirerek kontrol edin.
3) Satıcı size ürünün yolda olduğunu söyleyip iade talebinizi iptal etmenizi isterse veya 0$ para iadesi teklif ederse kabul etmeyin. Siz haksız olmadığınız sürece 0$ para iadesini hiçbir zaman kabul etmeyin. Satın alma korumasının bitmesine daha varsa iptal edebilirsiniz. 0$ para iadesi teklifini kabul ederseniz paranızı geri alamazsınız.
4) Satıcılar sizden iade talebini iptal etmenizi ve size ürünü göndereceklerini söyleyebilir. Bunlara sakın kanmayın. Sen iade talebini kabul et, ben tekrar sipariş vereceğim yazabilirsiniz.
5) Satıcılar sizden siperişi iptal etmenizi ve kişisel sebepleri seçmenizi isteyebilir. Satıcılar bunu puan kaybetmemek için yapıyor. Bu teklif kabul etmek sizin tercihiniz. Şahsen beni etkilemeyecek bir durumsa yapıyorum. Bunu bir tehdit unsuru olarak kullanıyorsa 1 yıldız verip, mağazayı kötülüyorum. Satın alma koruması biten bir iade talebi ise bu teklifi kabul etmeyin.
6) Satıcılara hakaret etmeyin. Sen dolandırıcısın ve benzeri sözleri kullanmayın. Aliexpress satıcıyı haklı bulacaktır.
7) İade talebi açarken Gümrük Sorunu (Customs Problem) seçmemenezi tavsiye ederim. Çünkü Aliexpress haksız olsa bile, gümrük kargonuzu tutuyor diyebiliyor. Kargo geri gönderildiyse Lojistik Problemlerden size uygun olanı seçebilirsiniz.
Moderatör tarafında düzenlendi: